Audi R8 e-Tron zachyceno v provozu. Opět.

Audi R8 e-Tron jsme již několikrát zahltili náš profil na Facebooku, ale ve všech případech se jednalo buď o špionážní fotografie či video k novému akustickému systému zvuku motoru. Špioni z WORLDCARFANS si však v těchto dnech počíhali s kamerou a jeden z předprodukčních kousků poctivě natočili (video zde).

Jak je ostatně vidět, Audi si s maskováním vůbec hlavu neláme. Nadpisy e-Tron na bocích a předním skle by pak mohla doplnit už jen červená značka s nápisem R8, jak tomu bývá na mapách Google. I bez polepů je však více než dokonalým poznávacím znamením fakt, že vozu k přesvědčivému zvukovému projevu nepomůže ani zmíněný akustický systém.

Mohlo by vás zajímat:  Zelenější budoucnost také díky elektrickým vozům

Pokud nedojde k neočekávaným změnám v pohonném ústrojí, dostane produkční verze Audi R8 e-Tron lithium-iontové akumulátory o kapacitě 53 kWh, které budou pohánět čtveřici elektromotorů (jeden na každé kolo). Maximální výkon 230 kW může být pro milovníky supersportu urážkou, veškeré rozhořčení však zcela jistě napraví šokující točivý moment 4500 Nm! Ano, čtete dobře. Výhodou elektromotorů je totiž nejen levný a ekologický provoz, ale hlavně trapně nízké hodnoty vnitřního tření (pouze mezi statorem a rotorem) a točivý moment dostupný v podstatě okamžitě. Díky tomu zrychlí i akumulátory zatížená R8 na stovku za 4,8 vteřiny a atakuje maximální rychlost 230 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Po Cybertrucku dlouho nic. Musk prohlásil, že nové auto jen tak nebude

Audi bude dle dostupných informací vyhodnocovat náročné testování zhruba do konce roku. Při příchodu produkční verze Audi R8 e-Tron se předpokládá základní cena okolo 100 000,- eur. 

Fotografie: WORLDCARFANS.com