Blog: Jaguar na vzestupu?

Zdá se, že od dob, co automobilku z Coventry koupila indická skupina TATA Motors, se „kočce“ jen daří. Pryč jsou časy, kdy jste si koupili tu a tam ošizený Jaguar, který jako celek sice nebyl až tak špatný, ale povaze a historii značky to zkrátka neodpovídalo. Šetření bylo vidět a navíc jste si vlastně kupovali převlečený Ford.

Ty časy jsou snad, díky Bohu, pryč a nyní se můžeme dívat na to, jak má německá trojka konečně důstojného konkurenta. Nové podvozkové platformy, nové motory, skvělý design, ano, to je dnešní Jaguar. Srdce automobilového nadšence musí zaplesat. Pověsti o pověstné nespolehlivosti v Británii vyrobených aut se dají s úspěchem zapudit snad už proto, že konstruktéři a inženýři značky se snaží seč můžou, abychom zapomněli na modely typu X-Type, S-Type a jim podobné. Lze se tedy domnívat, že použitá technika bude kvalitní. To vše mají podpořit zcela nové motory Ingenium, a to ať už jejich zážehové či vznětové varianty. Jaguar tak jasně říká, že se rozloučil s benzínovými motory Duratec od Fordu a diesely od PSA, další známka toho, že by „střeva“ nových Jaguárů mohla být kvalitní a éra chorobného šetření z dob, kdy automobilku vlastnil Ford, je snad už definitivně pryč. Jedním z dalších indikátorů, že Jaguar „nestřílí“ naslepo je spojení nových motorů s osmistupňovými převodovkami ZF, které jsou spolehlivé a méně komplikované než dvouspojkové skříně.

Mohlo by vás zajímat:  Martin Tolar: Motoristický ráj

To vše podpořeno brilantně naladěnými podvozky, které jsou ideálním kompromisem mezi sportovností a komfortem. O ostrém konkurentu pro M3 prý zatím není jasno, vše ale nasvědčuje tomu, že by vzniknout mohl. Právě proto, že XFR-S, ze kterého nemá M5 lehké spaní, se už nějaký ten pátek po silnicích prohání, takže konkurent v podobě rychlého XE zcela jistě přijde. Mají se mnichovští bát? Ano, zcela určitě. Což není nic jiného než dobrá zpráva pro nás, petrolheady.

Mohlo by vás zajímat:  Honza Matoušek - 10 nejošklivějších aut

Zdroj: Honza Koubek, Meziplyn