TEST Honda HR-V 1.5 CVT

TEST Honda HR-V 1.5 CVT
 

Vzhled

Interiér hodnotím jako povedený, palubní deska má minimalistický design a je na ní pouhých pět tlačítek včetně startování motoru.
 
Příliš jsem nepřišel na chuť dotykovému ovládání klimatizace a infotainmentu – vyžaduje to o dost více pozornosti. Infotainment běží na systému Android, navigaci používá od Garminu, při navigaci jsem se však potýkal s dlouhým hledáním signálu, konektivita je velmi široká: dvě USB, HDMI, aux, Bluetooth i wifi.
 
Materiály působí dobře, nikde nic nevrže ani nevibruje, měkké čalounění dveří auta této kategorie mě mile překvapilo.
 
Odkládací prostory, přestože jich je dostatek nejsou řešeny příliš dobře, například flaška s pitím není prakticky kam dát, do dveří se nevejde. Když jí dáte do držáku ve středové konzoli, už si nedáte ruku na loketní opěrku. Naopak rolny držáku na pití perfektně drží telefon, který je tak stále po ruce.
 
 
 
Hodně se mi líbí zadní sedačky hlavně jejich variabilita, dají se u nich zvednout sedáky a vznikne prostor pro převoz vyšších věcí, při sklopení opěradel (dělené 40:60) se naopak sedáky spustí k zemi a umožní opěradlům vytvořit rovnou ložnou plochu. Sklon opěráků je nastavitelný ve dvou pozicích. Přístup k zavazadlovému prostoru je vyřešen velmi dobře.
 
 
 
 
 

Jízda

Testovaný model je poháněn benzínovou atmosférickou 1.5 s výkonem 130 koní, motor nese označení EARTH DREAMS, které v tomto případě znamená proměnné časování ventilů VTEC a možnost pracovat v Atkinsonově cyklu. Převodovka je CVT, nelze s ní brzdit motorem a její účinnost je o přibližně 10 procent horší než u převodovky manuální, může pracovat v režimu Drive, Sport a v ručním režimu kde je možné volit mezi sedmi převodovými poměry buď řadící pákou, nebo pádly pod volantem.
 
 
 
Při provozu ve městě vyniká plynulost variátoru, pomocí kterého se výkon přenáší plynule a jízda je komfortní. Pouze při zrychlování byly nepříjemné konstantní otáčky motoru.
 
Při jízdě po dálnici však je hlučnost motoru na vysoké úrovni a nepříjemné je zejména intenzivnější zrychlování, při kterém motor točí stabilních 5 nebo 6 tisíc otáček podle toho zda byla převodovka v režimu Drive nebo Sport.
 
Velmi dobře hodnotím naopak spotřebu, motor může díky variátoru pracovat v ideálních otáčkách, a díky EARTH DREAMS technologiím a trochou snahy se opravdu dá dostat na udávanou spotřebu okolo 5 litrů benzínu.
 
Podvozek je naladěn spíše do měka, takže ideální právě do města.  Při jízdě sedíte vysoko a z vozu je pěkný výhled.
 
Asistenti jako rozpoznávání značek, hlídání opuštění jízdního pruhu i automatické přepínaní tlumených / dálkových světel fungují dobře.
 
 

Závěr

Při rozhodování o koupi HR-V bych vám verzi s CVT převodovkou doporučil pokud většinu času jezdíte po městě, kdy funguje velmi dobře – jízda je plynulá a úsporná. V jiném případě bych dal přednost raději verzi s manuální převodovkou.