TEST Mitsubishi ASX

TEST Mitsubishi ASX
Nejprodávanější Mitsubishi v ČR – crossover ASX obdržel facelift. Co na něj říkáme? Test předchozí verze zde.
 

Exteriér

 
Nejvýraznější změnou je nahrazení původní čtyřůhelníkové masky novým chromovaným Dynamic Shieldem z většího Outlanderu. Ostatní typické vlastnosti zůstavají i u nové verze: velká zpětná zrcátka, krátké převisy a vysoká světlá výška.
 

Interiér

 
V interiéru nenajdeme žádný netradiční design jak bývá u mnohých asijských automobilů zvykem. Mitshubishi vsadilo na osvědčenou klasiku. Ač může provedení interiéru na někoho působit zastarale, jeho ergonomii se nedá téměř nic vytknout.
Sedačky jsou umístěny výše, což vedle dobrého výhledu z vozu a pohodlného sezení usnadní i nastupování a vystupování.
Mnozí lidé ocení velké a jednoduché ovládací prvky. Není problém vše důležité ovládat poslepu.
 
ASX nabídne prostorný interiér a je v něm i dostatek odkládacích přihrádek.
 
 
Ve druhé řadě sedadel je dostatek místa pro kolena i pro chodidla, která je možné mít pohodlně pod předními sedačkami. Nad hlavou je také dostatek prostoru, ale zadní hlavové opěrky mají nepochopitelně pouze dvě polohy – spodní a o trochu vyšší. Opěradla jsou sklopné v pomněru 60:40 Zavazadlový prostor má objem 488 litrů, při sklopených sedačkách až 1219 litrů.
 

Motor a jízda

 
Na výběr je mezi třemi motorizacemi: atmosférickou 1.6 MIVEC (117 koní), která je vždy v kombinaci 5° manuální převodovkou a pohonem předních kol, vznětovou 1.6 DI-D (114 koní) se 6° manuální převodovkou a pohonem všech kol, a nakonec výkonnější dieselová 2.2 (150 koní) se 6° automatickou převodovkou a automatickou převodovkou.
 
Testovaný vůz má 1.6 MIVEC, maximální výkon 117 koní produkuje při 6000 ot., kroutící moment dosahuje maxima 154 Nm při 4000 ot. Motor má velmi rychlou reakci na plyn, kombinovaná spotřeba se při lehké noze pohybovala okolo velmi slušných 6 l na 100km.
 
Přední zavěšení je McPherson, vzadu je nezávislé zavěšení. Podvozek je na podobný typ automobilu naladěn až příliš tvrdě, při jízdě po nerovnostech byl hluk od podvozku dost výrazný i na menších 16″ kolech. Co se týče terénních vlastností díky krátkým převisům a vysoké světlé výšce má ASX přední nájezdový úhel: 20,2°, zadní nájezdový úhel: 32,0° a přejezdový úhel: 19,0°. Ve verzi s pohonem všech kol by se tak mohlo jednat o velmi schopné auto i mimo zpevněné cesty.
 

Závěr

Mitsubishi ASX vidím jako ideální auto pro ty, kteří hledají pohodlné auto na klidnou jízdu, nepotrpí si na nejnovější prvky výbavy a naopak ocení jednoduché ovládání. Vzhledem ke koncepci vozu se dá čekat vysoká spolehlivost a nízké servisní náklady.
 
 
Výhody
+ 7 airbagů v základní výbavě
+ jednoduché ovládání
+ velká 63 litrová nádrž
 
Nevýhody
– ovládání palubního počítače jediným tlačítkem
– u prostřední výbavy má rádio pouze USB vstup
 
Cena od: 385 000 Kč
Cena testovaného vozu: 439 850 Kč (akční cena)