TEST Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy TCe 200 EDC

TEST Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy TCe 200 EDC
Renault Talisman nahrazje modely Laguna a Latitude, testovaná verze Grandtour je v nejvyšší výbavě Initiale Paris.

Interiér

V interiéru jsou použity kvalitní materiály a zpracování působí rovněž kvalitním dojmem.
Kožený volant je nastavitelný v širokém rozsahu, ovládání rádia je řešeno typickým ovladačem pod volantem – jeho nevýhoda je, že při jízdě rovně je schován za volantem a jednotlivá tlačítka je tak nutné si zapamatovat. Přístrojový panel má ručičkový pouze teploměr a palivoměr, uprostřed je displej, který má několik možností zobrazení. Informace o aktuální rychlosti, rychlostních limitech i navigaci můžete mít i v zorném poli díky head-up displeji.
Přední sedadla jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná i ventilovatelná. Vedle paměti mají i funkci komfortního nastupování. Navíc mají tři druhy masáží: tonickou, relaxační a bederní. Dvouzónová klimatizace má jen nejnutnější ovládací prvky, podrobnější nastavení je možné pouze přes displej. Infotainment R-Link 2 má 8.9″ displej, který je umístěn vertikálně. Sympatické je, že pro ovládání není nutné používat pouze dotykové displej, ale také otočný ovladač, pomocí kterého se dá ovládat většina funkcí. O zvuk se stará 12 reproduktorů Bose. Konektivita je široká, vedle připojení k internetu je možné obsah přehrávat z USB, paměťové karty, AUX i Bluetooth. Systém reaguje svižně a disponuje širokou možností individualizace, rozložení i vzhled uživatelského prostředí si můžete přizpůsobit dle vašeho přání.
Na zadních sedadlech je dostatek prostoru jak nad hlavou tak pro nohy. Vhod příjdou USB porty pro nabíjení i roletky v oknech.
Zavazadlový prostor má objem 572 litrů, se sklopenými sedačkami 1681 litrů. Opěradla jsou dělená v poměru 60:40. Ani u Talismana nechybí bezdotykové otevírání/zavírání pátých dveří.

Motor a jízda

Testovaný vůz je poháněn zážehovou čtyřválcovou 1.6 o výkonu 200 koní. Motor se chová kultivovaně, vibrace i hluk jsou dobře odfiltrovány, výkonu je dostatek i pro svižnější jízdu. Kombinovaná spotřeba se oproti tabulkové 5,8 pohybovala o litr výše, i tak to je velmi příjemná hodnota vzhledem k výkonu. Tento motor je k dispozici pouze v kombinaci se 7° dvouspojkovou převodovkou EDC, která přenáší výkon na přední kola. Převodovka umí řadit s důrazem na svižnosti nebo komfort – podle nastavení Multi-Sense.  Motor na 7. převodový stupeň při rychlosti 130 km/h točí přibližně 2750 ot/min.
Zatímco u konkurenčních modelů bývá možnost si připlatit za pohon všech kol, u Talismana zatím tato možnost není. U Renaultu naopak vsadili na systém zatáčení všech kol 4Control, do rychlosti 60 km/h se zadní kola natáčí proti směru předních a zajišťují tak lepší obratnost, při vyšší rychlosti se natáčí ve stejném směru a zlepšují stabilitu.
Volba jízdních režimů Multi-Sense nabízí tyto možnosti: Normal, Sport, Comfort, Eco a Individual. Upravují nejen nastavení motoru, převodovky, adaptivních tlumičů a 4Control, ale i barvu osvětlení interiéru, funkci masážních sedadel nebo zobrazení přístrojového panelu.
Adaptivní tempomat funguje spolehlivě, komfortí je především v kombinaci s automatickou převodovkou, bohužel má malý rozsah ve kterém funguje a to od 40 do 140 km/h. Easy Park Assist umí pomoci s parkováním nejen podélným ale také příčným a šikmým.

Závěr

Renault Talisman je nejen vzhledově zajímavé auto. Ve verzi Initiale Paris vedle výborného interiéru dostanete i technologiemi nabité auto, kde už nemusíte moc přemýšlet na příplatkovou výbavou. Oproti jiným autům této kategorie nenabízí možnost pohonu všech kol. Nadruhou stranu nabízí systém 4Control, který ulehčuje manévrovatelnost s vozem na menší ploše.
Výhody
+ vysoká výbava
+ 4Control
+ Multi-Sense
Nevýhody
– chybí možnost pohonu všech kol
– omezený rozsah tempomatu
Cena od: 649 900 Kč
Cena testovaného vozu: 1 032 900 Kč (příplatková výbava: Winter Pack, Systém sledování mrtvého úhlu, Easy Park Assist, Adaptivní tempomat)