Historie

8srpen

Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG - Diamant z Affalterbachu

Mitsubishi Debonair V 3000 Royal AMG - Diamant z Affalterbachu
Boom japonské ekonomiky ve druhé polovině 80. let přinesl vedle vysokých zisků také ohromnou popularitu pohodlným a luxusním limuzínám. Jednou z nich bylo i Mitsubishi Debonair druhé generace, představené v roce 1986. Na první ...
  • Datum: 8. 8. 2015
  • Autor: Honza Matoušek
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
25červenec

Škoda Octavia Long - Nechtěné dítě

Škoda Octavia Long - Nechtěné dítě
Oblíbeným vozidlem někdejšího premiéra a dnes prezidenta České republiky, Miloše Zemana, byla Tatra 700. Když však v roce 1998 nastoupil do pozice předsedy vlády, byla kopřivnická limuzína už značně zastaralá. Zeman přesto trva...
  • Datum: 25. 7. 2015
  • Autor: Honza Matoušek
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
4červenec

Nissan MID 4 - Gozdilla z osmdesátek

Nissan MID 4 - Gozdilla z osmdesátek
80. léta jsou často brána za éru supersportů a při pohledu na tehdy vzniknuvší modely se rozhodně není čemu divit. Jen namátkou stačí říct jména jako Ferrari F40, Porsche 959 nebo Lamborghini Countach a každý fanoušek rychlých ...
  • Datum: 4. 7. 2015
  • Autor: Honza Matoušek
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
9červen

Bentley Dominator - Sultánova chlouba

Bentley Dominator - Sultánova chlouba
Před třemi lety Bentley doslova šokovalo Ženevu koncepčním SUV EXP 9 F. Jedni se podivovali nad kontroverzním designem, druhým se pro změnu na chvíli zastavilo srdce při představě spojení britského výrobce s kategorií sportovně...
  • Datum: 9. 6. 2015
  • Autor: Honza Matoušek
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
17květen

Alfa Romeo T33 - Silniční závodník

Alfa Romeo T33 - Silniční závodník
Po zemském povrchu nejezdí moc podobně tvarovaných aut, jako Alfa Romeo T33, nebo také Tipo 33 Stradale. Jde o neuvěřitelné spojení elegance s sportovního původu. Spojením těchto charakteristik vzniklo jedno z nejúžasnějších au...
  • Datum: 17. 5. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
16květen

Tatra 77 - Poprvé v proudu

Tatra 77 - Poprvé v proudu
Prvním proudnicovým vozem automobilky Tatra, který se dostal do výroby, byl typ 77. Prezentace vozu proběhla v Praze v březnu 1934. A vybraní novináři měli možnost vyzkoušet vůz i na karlovarské silnici. Proudnicový vůz působil...
  • Datum: 16. 5. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
14květen

Škoda 935 - Tatra z Boleslavi

Škoda 935 - Tatra z Boleslavi
Zatímco Tatra slavila úspěch s aerodynamickým typem 77, v Boleslavi se rozhodli si také připsat pár prodaných kusů a vyvinuli v roce 1935 konkurenční typ 935. Ten navazoval na prototypy 932 a 932 Tudor. Na rozdíl od Tatry ale m...
  • Datum: 14. 5. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
13květen

Tatra 600 Tatraplan - Letadlo na cesty

Tatra 600 Tatraplan - Letadlo na cesty
Po druhé světové válce byl počet vyráběných typů omezen státem, v Kopřivnici měl být vyráběn typ, který by zastoupil typy 57b a 87. To bylo problematické, lidová 57b měla výkon 18 kW, zatímco luxusní proudnicová 87 měla výkon 5...
  • Datum: 13. 5. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
7květen

Opel Senator - Politik na kolech

Opel Senator - Politik na kolech
Na frankfurtském autosalonu 1977 se představil Opel Senator - nová vlajková loď automobilky, která si to měla rozdat s BMW a Mercedesem. Model nahradil luxusní modely Admiral a Diplomat a sklidil u návštěvníků úspěch. Následují...
  • Datum: 7. 5. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
4květen

Ferrari 410 S - Závodní speciál

Ferrari 410 S - Závodní speciál
Závodní vůz Ferrari 410 S byl určen pro závod Carrera Panamericana. Písmeno S v názvu znamenalo Sport nebo Speciale. Motor byl původně vyvinutý pro model 410 Superamerica. Celkem vznikly pouze čtyři závodní vozy, dva z nich měl...
  • Datum: 4. 5. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
3květen

Porsche 934.5 - Křídla v našich srdcích

Porsche 934.5 - Křídla v našich srdcích
Porsche 934.5 má sice zvláštní jméno a ještě podivnější vzhled, ale skvěle zapadlo do přehnaných 70. let. Důvod vzniku podobné bestie je prostý, ostatně jako vždy - závody. Mělo dominovat a snad i ponížit veškerou konkurenci na...
  • Datum: 3. 5. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
1květen

Ferrari Superamerica - Znovu do států

Ferrari Superamerica - Znovu do států
Ve Ferrari se rozhodli zaměřit se na prodejní úspěchy v USA a tak se nástupcem typu 375 America stal model 410 Superamerica. Poprvé byl představen v Paříži v roce 1956. Tedy alespoň podvozek, karoserie od Pininfariny se předsta...
  • Datum: 1. 5. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
19duben

Tatra 97 - Labutí píseň

Tatra 97 - Labutí píseň
Posledním typem, který naplno využíval aerodynamickou vizi konstruktérů, byla Tatra 97. Byla sice méně luxusní, než její větší sestřičky 77 a 87, ale zase konstrukčně jednodušší. Jednodílné čelní sklo, dvojice předních světlome...
  • Datum: 19. 4. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 1 komentářů
18duben

Ferrari America - Hurá za oceán

Ferrari America - Hurá za oceán
Jméno America dostaly u Ferrari sportovní kupé určené pro americký trh. Prvním takovým byl typ 340 America, který se ovšem představil poprvé na pařížském autosalonu v roce 1950. Pod kapotou mu tepal vidlicový dvanáctiválec o vý...
  • Datum: 18. 4. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů
14duben

Ferrari 365 GT 2+2 - Perfektní společník

Ferrari 365 GT 2+2 - Perfektní společník
O Ferrari se říká, že vyrábí skvělá auta, když se jim moc nedaří. Hlavně tedy, když se jim nedaří na závodních tratích Formule 1. Z mnohem temnějšího období pochází i sportovní typ 365 GT 2+2. Ten se zrodil v době, kdy pyšnému ...
  • Datum: 14. 4. 2015
  • Autor: Martin Tolar
  • Kategorie: Historie
  • 0 komentářů