Peugeot 2008 DKR v bojových barvách

Tak, jak se blíží 4. leden, odškrtávají si týmy Peugeot, Red BullTotal políčka v kontrolním seznamu a odhalení vozu Peugeot 2008 DKR v nové verzi karoserie je jedním z nich. Po sedmi měsících v černém se zbraň francouzských inženýrů mění a získává originálnější vzhled kombinující modrou, červenou a bílou, což potvrzuje, že již brzy vstoupí do závodu.

„Teď vypadá mnohem agresivnější“, raduje se Cyril Despres, který není zvyklý na to, jaký dopad mají barevná schémata na tak velké ploše karoserie. Zato Stéphane Peterhansel okamžitě upozorňuje na to, jakou výhodu nový design posádce přinese: „To, že je kabina obklopena bílou, je velmi důležité z hlediska ochrany před horkem. Závodil jsem s autem s černou střechou a mohu říct, že je to opravdu rozdíl.“

Tisíce kilometrů, které Peugeot 2008 DKR najel v posledních měsících v Maroku, celý tým zapojený do odvážného projektu řádně povzbudily. „Výsledky testů ukazují, že jsme zvolili správnou technickou koncepci,“ potvrzuje Bruno Famin, ředitel divize Peugeot Sport. Auto toho za sebou ještě moc nemá, a proto je nutné zachovat opatrnost. „Pouštíme se do dobrodružství s velkými ambicemi, ale také s obrovskou pokorou. Tím, že náš sportovní program zahajujeme nejtvrdším závodem ze všech, narazíme bezpochyby na řadu překážek a problémů. Musíme proto postupovat od jedné etapy k druhé. Tento první rok je naším hlavním cílem dojet s co největším počtem aut co nejdál.“

Carlos Sainz, který je odborník na seřizování vozidel a řídil snad každý typ vozu, potvrzuje správnost technické koncepce: „Tým vyvinul velmi unikátní inovativní vůz, který slibuje, že bude velmi univerzální a dokáže se přizpůsobit všem typům terénu, s nimiž je možné se setkat. Koncept funguje dobře. Testovací jízdy ukázaly, že jde o hodně rychlý stroj, i když je jako u každého závodního auta v prvním roce existence obtížné být si 100 % jistí jeho spolehlivostí.“

48 dnů před startem je program řádně nabitý: 20. listopadu se nalodí servisní kamiony naložené veškerým potřebným vybavením a náhradními díly na loď, která je převeze do Argentiny. Potom bude nutné smontovat tři závodní auta, která poletí na místo v polovině prosince, ale předtím je ještě čeká začátkem prosince závěrečný test v Maroku. Posádky budou muset také podstoupit intenzivní školení zaměřené na mechaniku aut, aby se připravily na veškeré nouzové zásahy, s nimiž se mohou v lednovém závodě setkat, protože na místě se budou muset obejít bez pomoci techniků. Při tak nabitém programu zažili členové týmu Peugeot‑Total perné chvíle.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet představuje zmodernizované Silverado

Zdroj: Peugeot