Porsche 911 RST – Stvořen pro noc

Už jako malý si Bjørn Baadsvik z norského Sandefjordu uvědomoval rozdíly mezi jednotlivými automobily. A tehdy se mu líbilo Porsche 930 Turbo. Možná není ani divu, že jeho první automobilem pak byl Volkswagen Beetle, kterému posléze kompletně přepracoval interiér a tlumiče. Ve dvaceti si pak pořídil černé Porsche 911 SC generace 930, kterou o pět let později vystřídal šedý exemplář verze Turbo. Když se mu povedlo splnit si svůj sen, rozhodl se objevit začátky vozů Porsche  akoupil typ 356B T6 Super Cabriolet a zrenovoval jej do původního stavu.

Mohlo by vás zajímat:  SRT Viper GTS Anodized Carbon Special Edition - Karbonová zmije

Ve chvíli, kdy byla práce hotová, věděl, že nevydrží jen tak sedět s rukama v klíně. Prodal tedy svého brouka a koupil z USA Porsche 911 T z roku 1969, které nutně potřebovalo renovaci. Ta Bjørnovi trvala dva roky, navíc používal jen dobové díly. Nakone vznikla replika 911 RST z roku 1973 v barvách Gulfu. Pod zadní kapotou je nový motor 2.7 z verze RS s výkonem 200 koní. Tlumiče jsou od firmy Koni, brzdy zase z verze 911 S s keramickými destičkami a větranými kotouči. Z verze RS je i kompletní odlehčený bodykit a sportovní interiér.

Mohlo by vás zajímat:  Zenvo odhalilo upravený hypersport ST1

V Norsku je velmi snadné si takto skvělý vůz užít. Stačí vyjet z garáže a vyrazit, protože všechny okolní silnice jsou naprosto úžasné. Bjørn často projezdí několik hodin, přesto nebývá unavený. Zvuk a pocit ve zrychlující 911 je prostě návykový. A všude, kam se svým vozem přijede, si ho lidé fotí nebo natáčejí. I jeho tři dcery si vozy Porsche zamilovali a často jej prosí o svezení v Gulfu RST nebo v 356, kde jim vítr čechrá jejich dlouhé vlasy. A Bjørn jim vždy rád vyhoví. Jen v zimě je čekání n další sezónu úmorné. Naštěstí se ale může věnovat přípravě obou aut na zimu.

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo Sprint 1.7 QV na prodej

Zdroj: Petrolicious