TEST Citroën C-Elysée 1.6VTi EAT6 – modernizací k dospělosti

  • Datum: 14. 8. 2017
  • Autor: Jan Horský
  • Kategorie: Testy aut
  • 0 komentářů
Po více jak čtyřech letech nám Citroën připravil omlazení svého úspěšného modelu Citroën C – Elysée.  Jeho předchůdce byl odhalen v roce 2012 a ještě téhož roku byl uveden na evropských trzích, v roce 2013 pak na trhu čínském.  Úspěchy v prodejnosti slaví také například na trhu tureckém nebo alžírském.  Nyní přišel čas na lehčí facelift, který je nejvíce zřetelný v přepracování přední partie vozu, která z něj činí výrazného konkurenta ostatním vozům dané kategorie. Stále se však jedná o dostupné vozidlo, které je určeno masám nenáročných zákazníků.
 

EXTERIÉR

Zmiňovaným omlazením se nyní C – Elysée více podobá svým soudobým stájovým kolegům.  Nová přední maska vozu je nyní robustnější, působí tak mnohem více líbivým, reprezentativním dojmem.  Chromovaná mřížka s integrovaným znakem automobilky přechází do předních světlometů, které jsou oproti staršímu modelu mnohem větší.  Nově je přepracován i přední nárazník, ve kterém jsou umístěny Led diody denního osvětlení spolu s osvětlením mlhovým. Ty jsou integrovány do chromovaného rámečku, který přechází do ostré hrany spodní části nárazníku a svým tvarem evokuje a podporuje dynamiku přední části vozu.  Zadní světla jsou nově vybavena 3D efektem, jehož světelný projev navazuje na ostatní vozidla značky Citroën.   Celkově zadní část vozu působí klidnějším dojmem oproti části přední.   Boční silueta vozu působí velice vyváženě. Poměrně krátký přesah karoserie před přední nápravou a delší za zadní nápravou dodává vozu již zmiňovanou dynamiku.  Ta je dále podpořena poměrně výrazným zlomem v boční části karoserie, který vychází od předních světel, dále lehkým zaoblením kopíruje lem blatníku a přes boční dveře směřuje až k zadním světlometům. Celkový dynamický dojem pak podtrhují 16palcová kola San Diego.
 

INTERIÉR

Interiér vozu si zachovává své kvality a prostor z předchozí verze modelu. Je jednoduchý, přehledný, prostorný a nepůsobí laciným dojmem.  Sedadla vozu jsou pohodlná, cestující na zadních místech netrpí nouzí o prostor.  V rámci modernizace doznala největších změn palubní deska, do které byl zabudován 7palcový dotykový display. Změnou prošly také budíky rychloměru a otáčkoměru, mezi kterými je (ve vyšších výbavách) nově umístěn display, zobrazující údaje o řízení, jako je denní počítadlo, celkový počet najetých kilometrů, zásoba pohonných hmot a u testované verze s automatickou převodovkou aktuální zařazený jízdní režim.   V případě přepnutí automatické převodovky do manuálního režimu je pak zobrazován aktuální zařazený stupeň.   Zákazníkovi jsou nabídnuty nejnovější generace audio a multimediálních systémů v podobě Citroën Connect Radio a Citroën Connect Nav, které jsou ovládány přes dotykový 7palcový display.   Zavazadlový prostor je poměrně dobře přístupný, i když karoserie sedanu se svým zalomením pátých dveří má jisté limity. S objemem 506 litrů prostoru je na daný segment nižší střední třídy dostačující.
 

MOTOR A JÍZDA

K dispozici jsou dva zážehové motory 1.2 PURE TECH 82 s manuální převodovkou a 1.6 VTi 115 s manuální, nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. V případě vznětových motorů jsou k dispozici 1.6 HDi 92 a 1.6 HDi 100.  Testovaná verze má pod kapotou zmiňovaný zážehový motor 1.6 VTi 115 v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou, tedy 1.6 VTi 115 EAT6. Jak jsem již zmiňoval, vozidlo je předurčeno pro nenáročné zákazníky, proto i jeho jízdní projev je takový „neutrální“. C – Elysée má nejraději klidnou jízdu, která je Vám ve spojitosti s automatickou převodovkou (v případě testovaného vozu) dopřána v plném rozsahu. Podvozek tlumí nerovnosti s velkým přehledem. Automatická převodovka řadí plynule, pouze při prudkém sešlápnutí plynu trvá podřazení o něco déle, než byste čekali. Převodovku si však můžete přepnout do manuálního ovládání nebo do režimu sport a vše je vyřešeno. Převodovka je nastavena spíše do městského provozu, při dálničních 130km/h vůz točí na šestý převodový stupeň okolo 3250 ot/min.
 
 Auto je poměrně lehké, testovaná 1.6 VTi 115 EAT6 se svými 86 kW poskytuje vozidlu dostatek výkonu. 
 

ZÁVĚR

Modernizace, facelift vozidlu zcela jistě oproti původní generaci prospěl.  Ano, Citroen C – Elysée je vozidlem z levnější cenové kategorie, a nemůžeme od něj čekat perfektní jízdní vlastnosti a honosný interiér, ale je zapotřebí říci, že je tak nějak poctivý, ne zbytečně ambiciózní, přesto líbivý a svým vnějším vzhledem nikoho neurážející, nepobuřující, ba naopak.
reklama

Příbuzné články

Komentáře

Napsat komentář

3 * 3 =

reklama