TEST Hyundai i30 – pohledná třicítka z Nošovic

  • Datum: 5. 10. 2017
  • Autor: Jan Horský
  • Kategorie: Testy aut
  • 0 komentářů

Hyundai nám po cca 5-ti letech představil svoji již třetí generaci i30-ky.

Třicítka je oproti své předchůdkyni zcela odlišné vozidlo, její design je o celý krok dále. Je velice líbivá a její evropský původ je na ní opravdu znát.

Hyundai si samozřejmě uvědomuje kupní sílu v daném segmentu a na daném modelu si dal velice záležet.

Na frankfurtském autosalonu jsme viděli její další derivát a to ostrou verzi Hyundai i30 N. Mělo by se jednat o velice rychlý vůz, který je zároveň praktický a vhodný ke každodennímu používání. Budeme se samozřejmě těšit na svezení a o všem Vás samozřejmě informovat.

Námi testovaná verze byla vybavena naftovou šestnáctistovkou s automatickou převodovkou ve výbavě Style a paketem Ultimate.

 

EXTERIÉR

Hyundai obdobně jako u nedávno testované čtyřicítky, tak i u modelu i30 přešel z oblých tvarů karoserie k výrazně ostřejším hranám.

Přední partie vozu je velice povedená. Stejně jako u čtyřicítky tu máme velkorysou masku s chromovaným lemováním, které je výrazně zalomeno po jejích bočních stranách.

Přední světlomety disponují také ostrými rysy a velmi dobře komunikují s tvarem masky. Celkovou kompozici přední části pak doplňují „nádechy“ předního nárazníku, ve kterých jsou zakomponovány mlhovky a světla denního svícení, které jsou v kombinaci se světly směrovými.

Přední světlomety byly dále vybaveny technologií full LED s automatickým přepínáním dálkových světel včetně funkce přisvěcování do zatáček.

Boční silueta vozu je dynamická, velice líbivá. Od předního blatníku po zadní světlomety prochází linka, zlom v karoserii. Ten mi osobně přijde nejvíce patrný v partii nad zadním kolem. Vozidlu tak dodává na mohutnosti, robustnosti. Tento dojem pak dále v dané výbavě umocňují sedmnáctipalcová litá kola.

Třicítka byla dále vybavena chromovanými klikami dveří a chromovaným lemováním bočních oken, to vše v kontrastu s černě lakovanými zpětnými zrcátky.

Líbivý vnější design pak doplňuje panoramatické prosklení střechy, třicítce opravdu sluší.

Zadní, páté dveře jsou obdobně jako u čtyřicítky zakončeny decentním lízátkem s brzdovým světlem. Zadní partie vozu je však taková umírněná, sterilní a chtěla by trochu oživit. Ačkoliv jsou zadní partie u hatchbacku obdobné, tam takový pocit nemám.

Design vozu je odvážný, jak už jsme u značky Hyundai zvyklý. Třicítka je pohledné auto s evropskými rysy.

 

INTERIÉR

Po usednutí za volant jsem byl interiérem třicítky mile překvapen. Oproti čtyřicítce již není ve svých detailech tak robustní, působí tak nějak více klasicky, jednoduše, přehledně a kvalitně.

Třicítka byla bohatě vybavena, přístrojová deska a volant byly osázeny velkým množstvím různých ovladačů. Ovládání je však opět velice intuitivní.

Přístrojové desce v její středové části vévodí osmipalcový dotykový digitální displej, kterým se ovládá zejména audio soustava, telefon a navigace. Displej není nijak zvlášť integrován do přístrojové desky, osobně mi to z estetického nebo praktického hlediska nevadilo, spíše naopak.

Střední část přístrojové desky dále obsahuje ovládání větrání a klimatizace. Na tuto část dále navazuje odkládací krytý prostor a středový tunel s voličem automatu. V prostoru středového tunelu jsou dále ovladače volby jízdního režimu (normal, eco a sport), vyhřívání a ventilace sedadel řidiče a spolujezdce, vyhřívání volantu, parkovací asistent a ovladač elektronické ruční brzdy.

Kožený volant vozidla je vybaven ovládáním audio systému, palubního počítače, bluetooth handsfree telefonu, tempomatu nebo omezovače rychlosti. U testované verze byl tempomat adaptivní s funkcí udržování odstupové vzdálenosti s možností úplného automatického zastavení a opětovného se rozjetí.

Kaplička před řidičem je vybavena otáčkoměrem a rychloměrem, dále pak palivoměrem a ukazatelem teploty motoru. Mezi otáčkoměrem a rychloměrem je pak umístěný displej palubního počítače.

Testovaná verze byla vybavena parkovacími senzory, dále pak automatickým parkovacím systémem a parkovací kamerou.

Sedadla byla kožená, přední navíc vybavena výhřevem případně ventilací, v obou případech ve třech stupních intenzity. Samozřejmostí bylo také elektrické nastavení pozice předních sedadel.

Ve vozidle byl obdobně jako u předchozí čtyřicítky nainstalován asistent pro udržování jízdního pruhu. Asistent Vás zvukovým signálem upozorní na to, že auto bez použití blinkru přejelo jízdní pruh, třicítka však sama pohybem volantu vrací auto do původního pruhu. Je však nutné mít ruce na volantu, pokud ne jste na to upozorněni a systém se následně vypne.

Třicítka nám oproti své předchůdkyní narostla po délce o deset centimetrů. Zadní sedadla vozidla jsou celkem pohodlná. Jejich opěradla se sklápí páčkami přímo z prostoru kufru, který se svým základním objemem 395 l patří k lepšímu průměru.

Kufr v prostoru pod podlahou disponuje velkým množstvím odkládacích prostor.

Podlaha kufru byla dále vybavena systémem, který zamezuje pohybu jednotlivých předmětů, praktické.


 

MOTOR A JÍZDA

Testovaná verze byla osazena přeplňovanou naftovou šestnáctistovkou s automatickou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Jednalo se o nejsilnější naftovou motorizaci o výkonu 100kW, kterou Vám třicítka může nabídnout.

Automatická převodovka je s motorem sladěna velmi dobře. Je zde samozřejmě možnost ovládat převodovku pádly pod volantem. V kombinaci s adaptivním tempomatem se jízda stává komfortní.

Spotřeba paliva se v rámci testu pohybovala okolo 6-ti litrů.

Podvozek vozu je příjemně naladěn, testovaný vůz byl obut na nízkoprofilových 17 –kách.

 

ZÁVĚR

Třicítka je prezentována jako auto pro všechny. Konkurenci má bohužel velikou a nebude to mít snadné. Přesto si myslím, že je to rozumná volba a mnoho z nás tak učinní.

Porovnejte parametry vozu Hyundai i30 s konkurencí na Autohled.cz

reklama

Příbuzné články

Komentáře

Napsat komentář

3 * 3 =

reklama