TEST Nissan NP300 Navara 2.3 dCi

  • Datum: 18. 2. 2017
  • Autor: Redakce
  • Kategorie: Testy aut
  • 0 komentářů
Navara je zástupcem klasických pick-upů se žebřinovým rámem, dočkala se však několika inovací, díky kterým dokáže vyčnívat z řady.
 

Interiér:

 
Interér je pohodlý a je tu vše co v běžném osobním autě. Pohodlná a vyhřívaná sedadla nastavitelná v širokém rozsahu. Kožený volant s ovládáním palubního počítače, rádia i tempomatu. Volant je nastavitelný pouze výškově v menším rozsahu, přesto se dobrá poloha dala najít. Zajímavé je, že i klimatizace v tomto autě je dvouzónová, ovládání je řešeno tlačítky, což moc nemusím, ale alespoň jsou dostatečně velká. Odkládacích prostorů je dostatek a jsou velké, 1,5 litrovka se vejde jak do dveří tak do držáků ve středové konzoli. Pro napájení nejrůzděnjších zařízení jsou v přední části kabiny hned tři 12 V zásuvky a nechybí ani USB. Infotainment má trochu zastaralejší uživatelské rozhraní, nicméně se na něj dá zvynout. Užitečnou funkcí hlavně u takto velkého vozu, jsou 4 parkovací kamery zobrazující celé okolí vozu.
 
Ložná délka korby je 1578 mm a šířka 1560 mm (mezi podběhy 1130) výška nakládací hrany je 815 mm. Na pevnění nákladu slouží tři mohutná posuvná oka. Nástavba, která je k dispozici za příplatek 100 000 Kč má všechna okna otevíratelná a funkční je i centrální zamykání.
 

Motor a jízda:

 
K dispozici jsou dva motory a v obou případech se jedná o vznětové 2.3. Motor přeplňovaný jedním turbodmychadlem má výkon 160 koní, u verze přeplňované dvěma turby maximální výkon povyrostl na 190 koní. Slabší verze je k dispozici pouze se šestirychlostní manuální převodovkou, výkonnější motor je možné mít i v kombinaci se sedmirychlostním automatem. Testovaná verze je poháněná výkonnějším motorem se dvěma turbodmychadly. Maximálního výkonu 190 koní dosahuje při 3750 otáčkách, maximální kroutící moment 450 Nm je dostupný od 1500 do 2500 otáček. Spotřeba se pohybovala spíše o 2 litry výše než uváděná, ale i tak vzhledem k hmotnosti to je na přijatelné úrovni. Šestistupňová manuální převodovka má krátké rychlosti, v kombinaci s vysokým momentem motoru v nízkých otáčkách bude tahání přívěsu (až do hmotnotsi 3,5 tuny) pohodlné. Přední zavěšení je lichoběžníkové. Zadní náprava je tuhá a u verze King Cab má tradiční listová pera, u verze Double Cab má víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami a především díky němu se chová vůz kultivovaněji a ani s prázdnou zádí nepůsobí moc uskákaně. Díky velkým pneumatikám zvládá nerovnosti bez problémů.
 
 

Terénní schopnosti:

 
Hlavní výhodou Navary jsou terénní schopnosti. Světelná výška je 224 mm, nájezdové úhly jsou 32° vpředu a 25° vzadu, přejezdový úhel je 22,2° a brodivost je 600 mm. Při jízdách mimo zpevněné cesty se hodí uzávěrka zadního diferenciálu, kromě výbavy VISIA, kde je standardně, je za příplatek 19 800 Kč. V případě potřeby je možné ke standardně poháněné zadní nápravě připojit i přední, k dispozici jsou hned dva režimy: 4WD High pro lehčí a 4WD Low s vypnutými systémy kontroly trakce a stabilizace pro těžší terén. V případě, kdy by nestačila zadní uzávěrka, je tu ještě systém ABLS, který umí přibrzdit kola která nemají dostatečnou trakci. Nejslabším místem se stává absence redukční převodovky. První rychlost je sice dost krátká na silniční jízdu, ale při jízdě v terénu by se redukce hodila. Z moderních asistenčních systémů nechybí asistent rozjezdu do kopce a asistent sjíždění svahů. Přestože testovaný Nissan měl obuty standardní zimní pneumatiky, v lehčím terénu s ním nebyl žádný problém. Teprve s pořádným offroadovým obutím by se využily možnosti Navary na maximum.
 
 
 
 
Cena od: 750 600 Kč (DOUBLE CAB  5 míst)
Celková cena testovaného vozu: 1 076 000 Kč
specifikace: DOUBLE CAB - 2.3 dCi 190 k MT6 ve výbavě N-CONNECTA  940 700 Kč
příplatky 100 000 Kč za boudu, 19 800 Kč za uzávěrku zadního diferenciálu a 15 500 Kč za metalízu)
reklama

Příbuzné články

Komentáře

Napsat komentář

3 * 3 =