TEST Peugeot 208 1.2 PureTech

  • Datum: 31. 10. 2016
  • Autor: Redakce
  • Kategorie: Testy aut
  • 0 komentářů
Peugeot se faceliftovanou 208 snaží navázat na slávu vozů 205 a 206, povedlo se to?
 
 

Exteriér

 
Testovaná 208 na první pohled zaujme zajímavým matným lakem. Tento nápad se mi zdál dobrý až do chvíle, kdy jsem se po jízdě na dálnici snažil odstranit mušky na nárazníku a kapotě. Po tomto zážitku bych dal přednost klasickému laku, který je na údržbu o poznání jednodušší. Všechny nové 208 mají zadní světla LEDková, denní LED světla jsou v nejnižší výbavě ACCESS k dispozici za 5000 Kč, v ostatních stupních výbavy (ACTIVE a ALLURE) je již standardem. Chromovaná zrcátka, kliky a lišty dávají autu dospělejší vzhled.
 
 
 

Interiér

 
V interiéru na první pohled zaujme kožený volant, který má stejně jako u jiných nových modelů Peugeot malý průměr. Avšak k 208 se hodí a dá se na to zvyknout, nastavitelný je výškově i podélně. Sedadla jsou pohodlná a díky dobrému bočnímu vedení vás podrží i v ostřejších zatáčkách.
 
Palubní deska má zajímavý plastický vzor, který připomíná látku. V její horní části je šikovně umístěn displej infotainmentu, díky tomu je blíže zornému poli a jeho ovládání je snadné a přehledné. Pod dispejem se nachází výdechy klimatizace, její ovládání je trochu nestandartně páčkami, ale je to o mnoho pohodlnější než dotykový displej. Prostor na zadních sedačkách je dostatečný spíše pro dva, případně pro tři děti.
 
 
 

Motor a jízda

 
Testované auto je poháněno motorem 1.2 PureTech - přeplňovaným zážehovém tříválecem s výkonem 110 koní. Výkonu je dostatatek a s vozem o hmotnosti necelých 1100 kg dokáže jet svižným tempem. Udávané spotřeby je i s pneumatikami s nízkým valivým odporem problém dosáhnou - pohybovala se přibližně o jeden a půl litru výše. Převodovka je klasický automat s hydrodynamickým měničem momentu a šesti rychlostmi. Řadí plynule a jízda s ním je pohodlná, daní za to je však o něco vyšší spotřeba. Jak bývá u vozů této kategorie zvykem, přední náprava je MacPherson a zadní je s vlečnými rameny. Podvozek je měkčí a menší nerovnosti tlumí dobře, s většími má problém a je slyšet především zadní náprava.
 
Zajímavou funkcí je vedle parkovacích sensorů a covací kamery i parkovací asistent, který umí sám podélně zaparkovat.

Závěrem

Tento vůz se díky své velikosti hodí nejen do města, kde vynikne plynule řadící převodovka, ale díky silnému motoru není problém si užít i jízdu na okreskách, nebo se svižně přepravovat po dálnici.
 
Cena od: 265 000 Kč (5 dv.)
reklama

Příbuzné články

Komentáře

Napsat komentář

3 * 3 =