TEST Toyota C-HR 1.2 Turbo

  • Datum: 27. 4. 2017
  • Autor: Redakce
  • Kategorie: Testy aut
  • 0 komentářů
Toyota C-HR je nový crossover, který na první pohled zaujme nevšedním designem. Přestože C-HR znamená Compact Hybrid Revolution, vyrábí se i ve verzi poháněné pouze benzínovým motorem.
 

Exteriér

C-HR jen tak nepřehlédnete, mezi ostatními auty vyniká extravagantním designem. Přední část je více zaoblená, velké světlomety tu jsou v provedení LED. Zadní část má spoustu ostrých linek včetně výrazně tvarovaných světlometů a mohutného spoileru. Na velkých 18 palcových kolech vypadá velmi zajímavě. Praktické jsou i plastové lemy blatníků a oplastování prahů dveří.
 
 

Interiér

Provedení interiéru je na první pohled kvalitní stejně jako použité materiály. Interiérem se od prahů až po strop objevuje motiv diamantu, ať už se jedná o funkční tlačítka, nebo pouze designový prolis. Palubní deska je rozdělena modrou linkou, která pokračuje až do poloviny výplně dveří. Displej infotainmentu vyčnívá z palubní desky a je blízko zornému poli řidiče. Infotainment jako takový je přehledný, vytkout mu však musíme úplnou absenci mechanických tlačítek. Naopak klimatizace se ovládá svými vlastními tlačítky, nastavení je díky tomu rychlé a možné i poslepu. Přístrojový panel má dva ručičkové ukazatele - rychloměr a otáčkoměr. Mezi nimi se nachází barevný 4,2 palcový displej, který vedle běžných informací obsahuje i G monitor - ukazatel gravitačního přetížení. Volant je výškově i podélně nastavitelný, je čalouněný kůži Nappa a má vyhřívání. Jsou na něm ovladače rádia, handsfree, palubního počítače i aktivního udržování v jízdních pruzích a rozestupu adaptivního tempomatu. Ostatní funkce tempomatu se ovládají na samostatném ovladači pod volantem.
 
Sedačky jsou pohodlné a také vyhřívané. Výhled vpřed je díky dobře tvarovaným A sloupkům výborný, vzad to je o hodně horší, naštěsí je součásí výbavy couvací kamera.
 
Zadní pasažéři mají kvůli malým zadním oknům dost omezený výhled ven.
 
Zavazadlový prostor má objem 377 litrů, objem po sklopení sedaček se neudává. Faktem ovšem je, že po sklopení sedaček vzniká hrana.
 

Motor a jízda

Na výběr je mezi přeplňovanou 1.2 a hybridem kombinující benzínovou 1.8 s elektromotory. Hybridní verze je vždy v kombinaci s e-CVT převodovkou. Benzínová 1.2 je k dispozici ve třech provedeních: s manuální 6° převodovkou a variátorovou převodovkou Multidrive S s pohonem předních nebo všech kol.
 
Testovaná verze má benzínovou 1.2 o výkonu 116 koní s vodou chlazeným turbem a vodním intercoolerem. Motor má nové proměnné časování ventilů VVT-iW, díky kterému dokáže přepínat mezi Ottovým cyklem pro maximální výkon a Atkinsonovým cyklem pro maximální efektivitu. Má dostatek výkonu i v nízkých otáčkách, jak hluk tak vibrace se podařilo udržet na velmi slušné úrovni. Motor není vybaven start-stop systémem a přesto splňuje EURO 6. Udávaná spotřeba je blízko té reálné, při snaze o úspornou mimo město je spotřeba 5,2 litru, tedy o pouhou desetinu litru vyšší než udávaná. Ve městě se spotřeba pohybuje do osmi litrů.
 
Převodovka má dlouhé rychlosti, na 6. rychlost motor při rychlosti 130 km/h točí 2750 otáček. Manuální převodovka má funkci iMT - Intelligent Manual Transmission, která při podřazování automaticky dává meziplyn, jízda je plynulejší a spojka se méně opotřebovává.
 
Podvozek je velmi dobře naladěn, i na pneumatikách s rozměrem 225/50 R18 si dobře poradí s nerovnostmi a problém mu nečiní ani svišnější jízda v zatáčkách.
 
 
Příjemné je velké množství asistentů už v základní výbavě, například adaptivní tempomat, aktivní udržování v jízdních pruzích, nebo automatické přepínání dálkových/potkávacích světel. Testovaný vůz má navíc systém sledování mrtvého úhlu, výstraha na dopravu za vozem a rozpoznávání dopravních značek.
 

Závěr

Toyota C-HR je zajímavým autem mezi crossovery. Je to jedno z mála aut na evropském trhu, které není k dispozici s dieselovým motorem. Škoda, že není k dispozici varianta pohonu všech kol i s manuální převodovkou, CVT nemusí vyhovovat každému. Rozdíl v pořizovací ceně hybridu a 1.2 s manuální převodovkou se na palivu zaplatí přibližně za 150 tkm.
 
 
Výhody
+ dobrý podvozek a řízení
+ kvalitní provedení
+ vysoká výbava i v základní výbavě
 
Nevýhody
- horší výhled vzad
- horší výhled pro zadní cestující
- verze s pohonem všech kol pouze s CVT převodovkou
reklama

Příbuzné články

Komentáře

Napsat komentář

3 * 3 =

reklama