Trabantem Jižní Amerikou – Slavnostní odjezd

První zářijová neděle se pro nás nesla v duchu národních památek, bakelitu, modrého dýmu a především slavnostního odjezdu expedice Dana Přibáně do Jižní Ameriky. Krátké info o dosavadním snažení skupiny fantastických lidí jsem popsal již ve středu, nyní se zaměřím na letošní akci, která hýbe celou naší redakcí.

Hospůdka na Hradbách na Vyšehradě se již potřetí stala dějištěm velkého loučení, zběsilého cvakání závěrek fotoaparátů a nekonečného pobíhání s kamerami. Skupina cestovatelů si hospůdku opět vybrala pro svůj slavnostní odjezd na dlouhou a náročnou expedici, tentokrát do Jižní Ameriky. Náš magazín nemohl coby jeden z mediálních partnerů výpravy „Trabantem Jižní Amerikou“ chybět a výsledek našeho snažení můžete vidět v rozsáhlé fotogalerii.

Pro naši redakci začal celý kolotoč již v neděli v 6 hodin ráno, kdy jsme vyrazili směrem na Prahu. Díky klidnému provozu a snadné dosažitelnosti Vyšehradu jsme byli na místě již kolem 10. dopoledne. S vidinou rozhovoru jsme netrpělivě vyčkávali příjezd dvou žlutých Trabantů, Fiatu 126p a také Jawy Pionýr, kterou řídí mladý slovenský cestovatel Marek Slobodník. Netrvalo dlouho a areál Hospůdky na Hradbách se začal plnit Trabanty rozličných barev, které přijely za specifického rykotu dvoutaktu podpořit osmičlennou skupinu odvážlivců.

Mohlo by vás zajímat:  Slavnostní odjezd staré dakarské liazky

Ručičky hodin se přehouply přes poledne a na nás dolehl hlad. Hlavně, ať nepřijedou v době, kdy budu stát ve frontě na voňavý grilovaný špíz. Stalo se. Vínový Ford Scorpio předeslal dlouho očekávaný okamžik a v těsném závěsu za ním do areálu vjely dva legendární Trabanty, řízené Danem Přibáněm a Alešem Vašíčkem. Okamžitě se strhla lavina šílenství, do té chvíle zaplněné posezení bylo v tu ránu pustoprázdné.

Následovaly rozhovory, focení, nekonečné podávání rukou a především fantastická atmosféra mezi bakelitovými krasavci. Nedělní odpoledne nabíralo ty správné obrátky! 

Zanedlouho jsme se přesunuli k historické rotundě, kde pokračovala další várka rozhovorů, tentokrát pro televizi a tisk. Obrovským překvapením byla návštěva cestovatele Miloslava Stingla, který udělal Danu Přibáňovi upřímnou radost. Po chvíli oba odjeli jedním z expedičních Trabantů na krátkou okružní jízdu. Cestou se k nim připojil žlutý Fiat 126p s polskou poznávací značkou. Další dva členové expedice dojeli na místo určení!

Mohlo by vás zajímat:  Česká tisková konference ke zmodernizované Audi A8

Zřejmě dost unavení, ale spokojení Poláci rozdávali úsměvy na celé kolo a s hlasitým smíchem srovnávali vnitřní prostory expedičních Trabantů a jejich malinkého Malucha. Strávit na méně než čtyřech metrech čtverečních dva měsíce, notabene v tvrdých podmínkách, chce opravdovou kuráž! 

Netrvalo dlouho a uši všech zúčastněných zaslechly další specifický zvuk motoru. Není to Maluch, není to Trabant, je to Jawa 21 Pionýr, na které až z Bánské Bystrice dorazil borec Marek Slobodník. Nedovedu si představit, jak bych zvládnul více než 540 kilometrů na malém, cestovní výbavou ověšeném Pionýru. Zajímalo by mě, kolikrát musel Marek cestou tankovat. V tu chvíli bylo ale důležité, že byl celý osmičlenný tým pohromadě a mohl se pořádně rozloučit se všemi fanoušky, kteří se dostavili. A že jich bylo.

Čas se chýlil ke třetí hodině odpolední, na kterou byl plánován televizní přímý přenos slavnostního odjezdu. Po nezbytném fotografování celé výpravy a žlutých dopravních prostředků se všichni, včetně rozličných soukromých Trabantů, seřadili u výjezdu z areálu Hospůdky na Hradbách. Za nejsilnějšího cvakání závěrek fotoaparátů vyrazil konvoj do Nové Vsi pod Pleší, kde se konalo pokračování akce, nyní již pod záštitou místního starosty. Přímo u historické rotundy se však vyskytl první problém – expediční Trabant Aleše Vašíčka (který mimo jiné veze logo našeho magazínu) vypověděl z dosud nezjištěných důvodů službu. Mladí Poláci ihned vyrazili na pomoc s odtlačením na místo, kde se pod vůz hbitě vrhnul Dan Přibáň. Dle jeho slov se však nejednalo o nic závažného, a přestože musel být nepojízdný Trabant do Nové Vsi odtažen, zanedlouho byl zase fit. 

Mohlo by vás zajímat:  Výročí 100 let od prvního závodu v Plzni

Tolik ze slavnostního odjezdu expedice Trabantem Jižní Amerikou. My však stále nekončíme! Již v úterý si podrobněji rozepíšeme problémy, které postihly expedici ještě před naloděním v Rotterdamu. Současně je mou milou povinností připomenout, že i Vy, naši čtenáři, můžete být součástí expedice! Stačí přispět jakoukoliv částkou skrze originální eshop či crowdfundingový portál a zvěčnit své jméno na jednom z ikonických Trabantů.

##Trabant 601 Rally Monte Carlo##