Tým Offroadsportu udržel čtvrté místo na Northern Forest 2015

Jediný sněhový závod seriálu Světového poháru probíhal ve dnech 20. – 22. února 2015 v ruské Karelii. Slavnostní start se konal 20. února ve městě Sortavala, které se nachází nedaleko finských hranic u Ladožského jezera. Trasa rychlostní zkoušky dlouhé přes 150 kilometrů, procházela přes původní lesy SortavalaSuojarvi. Za dva dny absolvovali soutěžící přes 350 kilometrů v obtížném zasněženém terénu. Do H3 Evo bylo namontováno topení, vůz dostal nový motor.

Původně zasněžené cesty pokryla po dešti vrstva ledu a ze všech venkovních ploch se stala klouzačka. Ve 13 hodin proběhla tisková konference za účasti představitelů organizace, pořádající tento závod a hostů. Poté, v 15 hodin zahájil slavnostní start první den závodu seriálu Světového poháru pro Cross Country Rallies. Po přejezdu přes rampu vyrazilo 39 posádek na trasu prologu dlouhého 9,5 kilometru. Všechny vozy byly vybaveny pneumatikami s hřeby. Pro místní je to normální zimní výbava, pro nás tak trochu exotika. Není tu nic neobvyklého vidět hřeby na pneumatikách aut i na běžných cestách. Škoda že u nás je tato výbava striktně zakázána. Na trati prologu byl, díky oblevě, sníh velmi měkký a rozbředlý. Vozy byly obtížně ovladatelné. Mirek Zapletal zvolil raději opatrnou jízdu, aby nepoškodil své H3 Evo. Do cíle rychlostní zkoušky dojela naše posádka na devátém místě. Prolog vyhrál domácí závodník Žigunov, druhý byl Fin Suominen a třetí Vladimir Vasilyev. V sedm hodin večer se prvních deset posádek dohodlo na pozicích startu do druhého dne závodu. Sobotní rychlostní zkouška měřila 158 kilometrů. Procházela původními lesními porosty, částečně po břehu jezera Yanisyarvi a kolem malých jezírek, kterými jsou lesy protkané.

Mohlo by vás zajímat:  Jeep upravil také vrcholný model Grand Cherokee SRT8

Druhý den závodu byl hodně poznamenaný oblevou. Jízda v rozbředlém sněhu byla velmi náročná. Trať probíhala lesem a přes potoky byly položeny úzké mostky z klád, které byly v mokru velmi kluzké. Mirek ZapletalMaciekem Martonem startovali do sobotní rychlostní zkoušky ze sedmého místa. Dlouhou dobu jeli sami. Těžký terén neumožňoval příliš rychlou jízdu, přesto se jim v druhé polovině závodu podařilo dojet vůz ruského jezdce Žigunova. Několik kilometrů jeli v závěsu, potom jej předjeli a cestou minuli další jezdce, FirsovaDabrowského, který měnil kolo. Jak se podmínky na trati zhoršovaly, všechny posádky zpomalily. Přesto mělo hodně jezdců velké problémy udržet svůj vůz na trase rychlostní zkoušky. Někteří nezvládli jízdu v břečce a vycestovali mimo trať. Ze čtyř aut, ze stáje G-force, projelo trať bez problému pouze jedno. Ostatní skončili mimo cestu. Kazašský jezdec Kanat Shagirov položil svou Toyotu Hilux na bok a musel čekat na vyprošťovací vůz. Van Loon zapadl do sněhu a musel vytáhnout nájezdy, aby svůj vůz dostal zpět na cestu. Závod byl až do konce dramatický, pro posádku Offroadsportu však dopadl velmi dobře. Mirek Zapletal si vylepšil svou pozici a dojel na čtvrtém místě. V neděli čekala účastníky závodu stejná trať jako v sobotu, pouze ji jeli v opačném směru.

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot chystá návrat na Dakar

Nedělní část závodu byla opět poznamenaná oblevou. „Ze začátku jsme jeli pomaleji. Měl jsem obavu, abych riskantní jízdou nepoškodil auto, protože chceme startovat na Abu Dhabi Desert Challenge a není mnoho času na případnou opravu. Startovali jsme čtvrtí. Na 50 kilometru nás předjel Eric Van Loon a my jsme za ním jeli až do cíle, s odstupem asi 20 sekund. Čekali jsme, že trasa bude podstatně horší než včera, ale jelo se nám dobře. Tím že jsme trať již znali, nedělali jsme tolik chyb. Závod byl pro mě hodně těžký. Vzhledem k tomu, že v našich podmínkách nemáme možnost trénovat na sněhu, bylo to maximum, co jsem mohl udělat,“ řekl po dojezdu do cíle Mirek Zapletal. I dnes hodně jezdců neodhadlo dobře své síly a terén.  Posledních 30 kilometrů bylo pro mnoho posádek kritických. Asi 20 kilometrů před cílem vyletěl z trati Marek Dabrowski a skončil na střeše. Po pár kilometrech otočil na střechu své Mitsubishi Aldis Vilcans. O kousek dál mělo kolizi H3 Evo Jurie Sazonova s H3 Evo s vizáží Toyoty, kterou řídil kazašský jezdec Dimitry Filonec. Sazonov dopadl dobře, najel zpět na trať a pokračoval v závodu. Filonec skončil na střeše a na kola se dostal až za pomoci dalších závodníků. Italská posádka vozu se startovním číslem 20 došla do cíle pěšky. Dle neoficiálních výsledků se na prvním místě umístil finský závodník Tapio Suominen. Druhá skončila ruská posádka Vladimir Vasilyev a Konstantin Žilcov a třetí byl Reinaldo Varela a Gustavo Gugelmin. Mirek Zapletal s Maciekem Martonem obsadili celkově čtvrté místo a v kategorii T.1.1 byli třetí. Pokud žádná z posádek nevyužije času určeného pro protesty a nedojde ke změnám, budou výsledky konečné.

Mohlo by vás zajímat:  BMW představilo třetí generaci SUV X5

Zdroj: Offroadsport